پرسش های متداول کارشناسان رابط

برای ورود به دروس باید وارد چه سامانه ای شویم؟

 آدرس سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران:        https://elearn.ut.ac.ir      

 نحوه ورود به این سامانه چگونه است؟ جزییات کار با سامانه ایلرن در این  راهنما آمده است . 

چرا با وجود تعریف درس در سامانه آموزش، اطلاعات آن به سامانه ایلرن منتقل نشده است؟

 این مورد به دو دلیل رخ می دهد:

 1- درس بعد از بروز رسانی سامانه ایلرن، در سامانه آموزش تعریف شده است.

 2- درس به درستی در گلستان تعریف نشده است درس، باید قابل اخذ باشد و نوع ارائه آن به درستی تعریف شده باشد. اگر درس مربوط به دوره های حضوری است باید نوع ارائه آن حضوری باشد و به همین ترتیب برای دروس دوره های مجازی، نوع ارائه آن به درستی تعریف شده باشد تا به سامانه ایلرن منتقل شود.

 آیا کارشناسان رابط، امکان افزودن دانشجو، استاد و دستیار به درس را دارند؟

خیر، ثبت دانشجو و استاد درس به صورت سیستمی و مطابق با سامانه جامع آموزش در سامانه یادگیری الکترونیکی انجام می گیرد، کارشناسان امکان ثبت دستیار آموزشی ، دانشجوی میهمان و مسئول دستیاران را در درس دارند .

 توجه داشته باشید که برای ثبت کاربر در درس ضروری است که حتما کاربر مورد نظر یکبار در سامانه ایلرن لاگین کرده باشند. در غیر این صورت در قسمت جستجو فرد مورد نظر یافت نخواهند شد.

لینک راهنمای زیر مراحل اضافه و یا حذف یک کاربر در سامانه ایلرن را نمایش می‌دهد:

قسمت " راهنمای استادان و اعضاء هیات علمی- سامانه یادگیری الکترونیکی (ایلرن)- اضافه یا حذف دستیار، دانشجو و دانشجوی مهمان در درس"

  آیا امکان اخذ گزارش به صورت کلی (به جای درس به درس ) وجود دارد؟

 خیر، در حال حاضر امکان گزارش گیری به صورت تک درس و از دو طریق سامانه ایلرن و  محیط ادوبی کانکت وجود دارد.

چرا هنگام افزودن یک کاربر جدید، نام آن شناسایی نمی‌شود؟

 این مورد به چند دلیل رخ می دهد: 

  • کد استادی/ شماره دانشجویی یا کد هویت موقت کاربر مورد نظر اشتباه است. 
  • کد مربوطه می‌بایست با استفاده از کیبورد انگلیسی جستجو شود.
  •  کاربر مربوطه در درس ثبت است اما چون تاکنون به سامانه وارد نشده‌، قابل شناسایی نیست، برای رفع این مشکل کاربر می‌بایست یک بار به سامانه ایلرن لاگین نماید.

آیا امکان استفاده و انتقال یک درس به درس دیگر وجود دارد؟

 بله، با استفاده از امکان پشتیبان گیری و بازیابی در سامانه ایلرن، قابل انجام است.

لینک راهنمای زیر مراحل پشتیبان گیری و بازیابی در سامانه ایلرن را نمایش می‌دهد:

 راهنمای استادان و اعضاء هیات علمی- سامانه یادگیری الکترونیکی (ایلرن)- پشتیبان گیری و بازیابی درس در ایلرن 

  چرا برای برخی از شرکت ‌کنندگان در درس، امکان حذف وجود ندارد؟

 در مواردی که دانشجویان یک درس از درس دیگری ادغام شده باشند، شما امکان حذف دانشجو در درس اصلی (میزبان) را ندارید و می بایست از درس فرعی (مهمان) دانشجو را حذف نمایید .

 آیا امکان حذف کارشناسان رابط از یک درس خاص وجود دارد؟

اگر دسترسی کارشناسان به صورت کلی و به سرشاخه دروس پردیس/ دانشکده داده شده باشد، امکان حذف از یک درس خاص وجود ندارد.

چگونه می توان ارسال ایمیل های سامانه ایلرن را فعال یا غیر فعال  نمود ؟  به منظور مدیریت دریافت یا عدم دریافت ایمیل های مربوط به رویدادهای سامانه ایلرن به این راهنما مراجعه نمایید .