پرسش های متداول دانشجویان
سوالات متداول مرتبط با سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران(ایلرن)
1- برای ورود به دروس باید وارد چه سامانه ای شویم؟
پاسخ: آدرس سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران: https://elearn.ut.ac.ir/
2- نحوه ورود به این سامانه چگونه است؟
پاسخ: راهنمای ورود به سامانه را مشاهده نمایید.
3- دانشجوی میهمان در دانشگاه می باشم، نام کاربری و کلمه عبور ورود به سامانه چیست؟
پاسخ: برای ورود به سامانه می بایست اکانت احراز هویت موقت برای شما صادر شود. پس از دریافت اکانت احراز دانشگاه با نام کاربری و کلمه عبور اعلام شده وارد سامانه شوید.
4- برای دریافت اکانت احراز هویت موقت چه کاری می بایست انجام داد؟
پاسخ: اکانت احراز هویت موقت توسط کارشناس مربوطه در دانشکده صادر می شود. موضوع خود را با کارشناس پشتیبان دانشکده خود مطرح نمایید. .(اطلاعات کارشناس پشتیبان دانشکده)
5- پس از ورود به سامانه برای مشاهده دروس چه اقدامی را باید انجام داد؟
پاسخ: پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور که همان اکانت احراز هویت دانشگاه می باشد، از قسمت سمت راست وارد میزکار شوید. در این صفحه درس های انتخاب شده مطابق با انتخاب درس در سامانه گلستان قابل مشاهده می باشد.
6- چرا دروسی که در سامانه جامع آموزش انتخاب نمودم در سامانه ایلرن قابل مشاهده نمی باشد؟
پاسخ: دروس مطابق با انتخاب واحد در سامانه جامع آموزش در سامانه یادگیری الکترونیکی فعال می شود. اگر درسی را در سامانه یادگیری الکترونیکی مشاهده نمی کنید مشکلی در درس انتخابی در سامانه آموزش وجود دارد. مشکل خود را از طریق راه ارتباطی اعلام شده با کارشناس پشتیبان دانشکده مطرح نمایید.
7- چگونه دانشجوی مهمان می تواند به دروس انتخابی دسترسی داشته باشد؟
دانشجوی مهمان در صورتی که دانشجوی دانشگاه تهران می باشد پس از ورود با همان اکانت احراز هویت دانشگاه می بایست توسط کارشناس رابط دانشکده، به عنوان دانشجوی مهمان در درس ثبت شود. اگر دانشجوی مهمان دانشجوی دانشگاه نمی باشد ابتدا می بایست توسط کارشناس دانشکده برای دانشجو اکانت هویت موقت ایجاد شود و سپس دانشجو در سامانه ایلرن لاگین کند تا اکانت ایشان در سامانه ثبت شود و سپس توسط کارشناس رابط دانشکده، در درس به عنوان دانشجوی مهمان ثبت شود.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
سوالات متداول در مورد کلاس زنده ادوبی کانکت
7- چگونه می توان وارد کلاس زنده شد؟
پاسخ: برای ورود به کلاس زنده می بایست مطابق با توضیحات ارائه شده در بخش بالا ابتدا وارد سامانه یادگیری الکترونیکی و درس شده و سپس از لینک مربوطه داخل درس وارد کلاس زنده شوید.
8- چرا در محیط کلاس میکروفن و وب کم فعال نمی شود؟ چه تنظیماتی ضروری است و چگونه می توانم تست های لازم را در زمان های خارج از کلاس انجام دهم؟
پاسخ: برای فعال کردن میکروفن و وب کم ضروری است تنظیمات آن خارج از محیط کلاس بر روی سیستم و همچنین داخل کلاس انجام شود
برای تست های لازم می توانید وارد محیط تستی در نظر گرفته شده به آدرس https://vroom.ut.ac.ir/testroom شوید. در نقش مهمان (ْGuest) نام خود را وارد نمایید.
پرای ورود به کلاس حتما دقت نمایید محیط کلاس در نرم افزار باز شود و نه در مرورگر
در محیط کلاس تست audio setup wizard را انجام دهید.
9- چرا امکان بارگذاری فایل در محیط کلاس نیست و پیغام خطا دریافت می کنم؟
پاسخ: برای بارگزاری فایل در محیط کلاس ضروری است مطابق با راهنماهای قرارداده شده فایل خود را به پی دی اف استاندارد تبدیل نمایید.
در صورتی که مجدد نتوانستید فایل خود را در محیط کلاس بارگزاری کنید با استفاده از وی پی ان دانشگاه اقدام به آپلود فایل نمایید.