راهنمای کارشناسان واحدهای دانشگاه

 

دریافت فایل راهنمای تعریف کلاس فوق العاده و اعمال تغییر زمان رسمی کلاس

 

نحوه گزارش گیری در سامانه مدیریت یادگیری

 

اعلام مشکلات آرشیو کلاس های زنده:

از این ‍پس مشکلات آرشیو کلاس زنده را می بایست استادان از طریق فرمی که برای آنان در اتاق تعامل قرار داده شده است اعلام کنند.

برای این کار می بایست به آدرس https://elearn.ut.ac.ir/mod/data/view.php?id=422838بروند.

در صورتی که قبلا عضو اتاق تعامل استادان نشده اند پس از کلیک بر روی لینک بالا کلید ثبت نام blendedteacher  را وارد کنند

 

نحوه درخواست برای فعال سازی لینک کلاس جبرانی

تعریف کلاس جبرانی به کارشناسان معرفی شده از سوی دانشکده ها محول شده است. استادان می بایست برای اعلام کلاس فوق العاده به کارشناس رابط دانشکده اطلاع دهند که اطلاعات کارشناسان در اتاق تعامل استادان درج شده است.

برای این کار ضروری است استاد به آدرس https://elearn.ut.ac.ir/course/view.php?id=1577برود و برای عضویت در اتاق تعامل از کلید ثبت نام blendedteacher استفاده کند.

نحوه ارائه درخواست برای ایجاد دسترسی کارشناس به دروس مورد پشتیبانی در سامانه ایلرن:

کارشناسان محترم, ایجاد دسترسی به درس های تعریف شده در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشکده مورد پشتیبانی و اخذ گزارش های لازم، مستلزم ارسال معرفی نامه رسمی از سوی معاونت آموزشی دانشکده/پردیس به کارتابل ریاست این مرکز، جناب آقای دکتر فاطمی است . در معرفی نامه مذکور اعلام نام و نام خانوادگی کارشناس(ان)، شماره پرسنلی، پست الکترونیکی دانشگاه تهران و شماره تماس جهت اطلاع رسانی به استادان و دانشجویان الزامی است .ضروری است کارشناس مربوطه قبلا در سامانه elearn.ut.ac.ir  با استفاده از شناسه یکتای دانشگاه تهران وارد شده باشد .

 

ورود کارشناسان واحدهای دانشگاه در درس تستی

کارمندان و کارشناسان واحدهای دانشگاه به منظور آشنایی با سامانه یادگیری الکترونیکی و انجام تست های لازم می توانند وارد درس تستی به آدرس https://elearn.ut.ac.ir/course/view.php?id=37395 شوند.

در این درس دو اکانت تستی در قالب نقش استاد و یا دانشجو تعریف شده است که در صورت نیاز به انجام کار در قالب هر کدام از این نقش ها با اکانت های زیر می توانید وارد سامانه شوید.

 

نقش دانشجو: نام کاربری: samplestudent  کلمه عبور: sast2468

نقش استاد: نام کاربری: sampleemployee کلمه عبور: S@mple0864

 

ورود کارشناسان به اتاق تعامل (محیط بحث تبادل نظر با کارشناس مسئول مرکز یادگیری الکترونیکی و دیگر کارشناسان پردیس/دانشکده ها)

 اتاق تعامل کارشناسان به آدرس https://elearn.ut.ac.ir/course/view.php?id=37396 با کلید ثبت نام regemployee  وارد شوید

 

مشکلات رایج

1. با اکانت احراز هویت به عنوان کارشناس دانشگاه نمی توانم در سامانه لاگین کنم

احتمال دارد با کد کاربری/گذرواژۀ قدیمی خود قصد ورود به سیستم را دارید. شما باید با کد کاربری احراز هویت مرکزی و مطابق راهنمای ورود وارد سامانه شوید

2.   دانشجویان و یا اساتید دروس خود را در سامانه مشاهده نمی کنند

ابتدا مطابق با گزارش 126 سیستم جامع گلستان وضعیت اخذ درس توسط دانشجو و یا استاد بررسی شود.

اگر مشکلی مشاهده نشد، از طریق راه های ارتباطی پشتیبانی مشکل را با کارشناسان مرکز در میان بگذارید.

3. دانشجویان میهمان از دانشگاه های دیگر و یا اساتید مدعو امکان ورود به سامانه یادگیری الکترونیکی را ندارند

ورود به سامانه یادگیری الکترونیکی از طریق احراز هویت دانشگاه میسر می باشد که برای افرادی که عضو دانشگاه نیستند اکانت هویت موقت تعریف شود و شناسه یکتا توسط دانشکده ها در اختیار اساتید مدعو و دانشجویان میهمان قرار گیرد. (با همان اکانتی که وارد دیگر سامانه های دانشگاه مانند سیستم گلستان، اتوماسیون اداری، پست الکترونیکی و ... می شوند در سامانه یادگیری الکترونیکی نیز می توانند لاگین کنند)

 

روش‌های بهره‌مندی از پشتیبانی

لطفا برای تسریع در کار خود پیش از تماس با بخش پشتیبانی به بخش مشکلات رایج مراجعه نمایید.

 1. تماس با شماره پشتیبانی: 02188957620

  2. طرح سؤال، مشکل یا درخواست در اتاق تعامل کارشناسان دانشگاه

برای این کار به آدرس https://elearn.ut.ac.ir/course/view.php?id=37396  بروید و برای عضویت در اتاق تعامل از کلید ثبت نام regemployee استفاده کنید.  پیشنهاد می‌کنیم پیش از طرح پرسش/اشکال خود، پرسش‌/اشکال‌های قبلی را مطالعه کنید شاید پرسش/مشکل شما پیش‌تر پاسخ‌داده/حل شده باشد.

 

 

شیوه‌های اطلاع‌رسانی مرکز یادگیری الکترونیکی

پرتال مرکز یادگیری الکترونیکی (https://utec.ut.ac.ir)

سامانۀ یادگیری الکترونیکی (https://elearn.ut.ac.ir)

گروه تلگرام مرکز یادگیری الکترونیکی (https://t.me/UTELearn)  (صرفاً پیام‌های ادمین‌های گروه، که معمولاً سنجاق می‌شوند)

 


کلیه مراحل انجام یاددهی و یادگیری الکترونیکی (چه همزمان و چه غیر همزمان) به صورت یکپارچه و از طریق سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه (ایلرن) انجام می شود. این کار در سه مرحله به صورت زیر قابل انجام است:

1) ورود به سامانه https://elearn.ut.ac.ir
2) وارد کردن نام کاربری و رمز عبور واحد دانشگاه
3) در قسمت دروس من روی درس مورد نظر کلیک بکنید.

به همین راحتی وارد درس خود برای مدیریت یاددهی می شوید.
اگر می خواهید کلاس همزمان (زنده) برگزار کنید به عنوان مرحله چهارم روی لینک کلاس زنده کلیک کنید.

کارشناس محترم به منظور کمک به استادان، دانشجویان و همچنین راهنمایی آنان برای رفع مشکلات مطروحه از سوی آنان می توانید به فایل های آموزشی و نکات ذکر شده که در صفحات راهنما برای انان قید شده است مراجعه نمایید.

 

 

آدرس صفحه راهنمای استادان https://utec.ut.ac.ir/web/academics/reference/teachers   : 

آدرس صفحه راهنمای دانشجویانhttps://utec.ut.ac.ir/web/academics/reference/students :