پرسش و پاسخ ويژه متقاضيان

 

س. آيا در دانشگاه تهران دوره‌هاي تحصيلي به صورت آموزش مجازي(الکترونیکی) برگزار مي‌شود؟

 ج. بلي - دانشگاه تهران از نيمسال دوم سال تحصيلي (87 – 1386) در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد اقدام به پذيرش دانشجو در دوره‌هاي الکترونیکی نموده است و در حال حاضر پذیرش صرفا در مقطع کارشناسی ارشد انجام می شود.

س. پذیرش دانشجو در دوره های الکترونیکی دانشگاه تهران به چه صورت انجام می پذیرد؟
ج. پذیرش دانشجو در دوره ی مجازی توسط سازمان سنجش آموزش کشور و در چارچوب سیاست ها و مقررات آموزشی دانشگاه مطابق با "شیوه نامه پذیرش دانشجو در دوره های الکترونیکی دانشگاه تهران" صورت می گیرد.

س. اعتبار مدرک دوره های الکترونیکی دانشگاه تهران چگونه است ؟
ج. مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان دوره های الکترونیکی همانند دوره های حضوری توسط دانشگاه صادر می شود. عنوان دانشگاه تهران بیانگر اعتبار مدرک ، عنوان پردیس/ دانشکده ذیربط بیانگر حوزه علمی و تخصصی دانشجو و ذکر دوره مجازی بیانگر شیوه آموزشی و نوع ارائه رشته است. عنوان و مقطع هر رشته مجازی دقیقا منطبق با عنوان همان رشته در دوره های حضوری ولی با قید عبارت آموزشهای الکترونیکی "مجازی" در متن دانشنامه فارغ التحصیلی است.


س. شرایط ثبت نام داوطلب دوره های الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد چیست؟
داوطلب بايد طبق مقررات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري منعي جهت ادامه تحصيل در دانشگاه‌هاي كشورنداشته باشد.داوطلب دوره‌هاي كارشناسي‌ارشد هنگام ثبت نام الکترونيکی، بايد داراي مدرك كارشناسي مورد تاييد وزارت علوم تحقيقات و فناوری باشد. 

س. آیا امکان انتقال و یا تغییر رشته در دوره های الکترونیکی وجود دارد؟
ج. براي دانشجويان دوره‌هاي الکترونیکی، امكان انتقال و تغيير رشته وجود ندارد.
 
س. آيا امکان تحصيل همزمان در دوره مجازی وجود دارد؟
ج. خیر- تحصيل همزمان در دو رشته مجازي يا يک رشته الکترونیکی و يک رشته حضوري امکان پذير نيست

س. آيا آزمونهاي دوره‌هاي ارائه شده به صورت الكترونيكي (غير حضوري) برگزار مي‌شود؟ 
ج. در حال حاضر آزمونهاي مياني (Quiz) در طول ترم به صورت الكترونيكي برگزار مي‌شود، اما به منظور ارزيابي دقيق تر فراگيران، آزمون پايان ترم به صورت حضوري در محل دانشگاه تهران ( دانشکده / پردیس) برگزار مي شود.

 

س. ارزش مدرک مجازی به چه میزان است؟
ج. مدرک کارشناسی ارشد به روش الکترونیک (مجازی) مورد تأیید آموزش عالی بوده و امکان ادامه تحصیل در مقطع بعدی وجود دارد و نیز مورد تأیید سازمان امور استخدامی می باشد.

 

س. امکانات مورد نیاز برای شرکت در کلاسهای مجازی چیست ؟
ج. سخت افزار: رایانه و یا لپ تاپ، هدست و یا میکروفن
شبکه: اتصال اینترنت با سرعت 512k و یا بهتر و امکان دانلود حداقل 4G در ماه برای دانلود فیلمهای ضبط شده از کلاسها (امکان دانلود نامحدود بهترین حالت ممکن است که در بسیاری از نقاط توسط شرکت مخابرات ارائه می‌شود).
 

س. نحوه برگزاری کلاس های درسی به چه صورت است ؟
ج. در هر ترم، پس از ثبت نام و انتخاب واحد، برنامه درسی، روز و ساعت درس بر روی سایت به دانشجویان اعلام می‌شود که دانشجویان گرامی بایستی در روز و ساعت اعلام شده در سایت درسی توسط نام کاربری و رمز خودشان وارد شده و در کلاس حضور یابند، و بطور همزمان با استاد در ارتباط باشند، صدا و تصویر استاد و مطالب ارائه شده توسط وی را ملاحظه نمایند و چنانچه سؤالی داشتند همان موقع سؤال را مطرح نمایند تا توسط استاد پاسخ داده شود. در طول ترم تحصیلی آرشیو کلاس های درسی به صورت صوتی و صوتی-تصویری در اختیار دانشجویان قرار می گیرد .


تصویر ذیل محیط کلاس را نشان می‌دهد:

 

در گوشه سمت راست بالای مانیتور تصویر استاد توسط وب کم به نمایش در می‌آید، در ذیل آن فهرست دانشجویان حاضر در کلاس نمایان شده، در پایین مانیتور پنجره چت وجود دارد که دانشجویان سؤالات خود را مطرح می‌کنند و در قسمت وسط (اصلی) وایت برد استاد است که مطالب درس نمایش داده می‌شود. تمام وقایع کلاس ضبط می‌شود که دانشجویان علاوه بر استفاده آنلاین، می‌توانند بعد از کلاس، فیلم ضبط شده را دانلود نموده و بارها مرور نمایند.

 س. از آنجا که کارمند هستم آیا کلاسها در خارج از وقت اداری برگزار می‌شود؟
ج. خیر. علی رغم اینکه تمام تلاش این است که بیشترین تعداد کلاسها در بعد از ظهر باشد، ، لذا برخی از کلاسها صبح و تعدادی نیز بعداز ظهر برگزار خواهد شد.

 

س. تعداد جلسات هر درس چقدر است ؟ 
ج‌. کلاسهای مجازی بسته به رشته های تحصیلی، بین 12 تا 16 جلسه در ترم برگزار می‌شود .

Copyright © 2012 Apycom jQuery Menus