پرسش و پاسخ ويژه متقاضيان

 

س. آيا در دانشگاه تهران دوره‌هاي تحصيلي به صورت آموزش الکترونیکی برگزار مي‌شود؟

 ج. بلي - دانشگاه تهران از نيمسال دوم سال تحصيلي (87 – 1386) در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد اقدام به پذيرش دانشجو در دوره‌هاي الکترونیکی نموده است و در حال حاضر پذیرش صرفا در مقطع کارشناسی ارشد انجام می شود.

س. پذیرش دانشجو در دوره های یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران به چه صورت انجام می پذیرد؟
ج. پذیرش دانشجو در دوره ی مجازی توسط سازمان سنجش آموزش کشور و در چارچوب سیاست ها و مقررات آموزشی دانشگاه مطابق با "شیوه نامه پذیرش دانشجو در دوره های الکترونیکی دانشگاه تهران" صورت می گیرد.

س. كدام رشته هاي تحصيلي در دوره های یادگیری الکترونیکی ارائه مي شود؟

ج.پذيرش در مقطع كارشناسي در سال هاي 1386و 1387 در 3 رشته/گرايش مديريت مالي، مديريت بازرگاني و حسابداري و در مقطع كارشناسي ارشد در سال 1386 در 7 رشته/گرايش مديريت و كارآفريني انجام پذيرفت كه تا سال 1396 ،143 رشته/گرايش مقطع كارشناسي ارشد در دوره هاي الكترونيكي دانشگاه ارائه شده است.

جدول رشته هاي تحصيلي ارائه شده

س: ثبت نام اولیه و انتخاب واحد به چه صورت انجام می پذیرد؟

ج. نحوه ثبت نام و انتخاب واحد از طریق وب سایت دانشگاه تهران ،معاونت آموزشی دانشگاه و وب سایت پردیس/دانشکده  اعلام می شود.

س. شهريه دوره هاي الكترونيكي دانشگاه چقدر است؟

ج. شهريه دوره هاي الكترونيكي در هر سال تحصيلي پيرو مصوبه هيات رئيسه دانشگاه تعيين و ابلاغ مي شود.

 

شهريه مصوب سال 1396

 

شهريه مصوب سال 1397


س. اعتبار مدرک دوره های یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران چگونه است ؟
ج. مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان آموزش هاي الکترونیکی همانند دوره های حضوری توسط دانشگاه صادر می شود. عنوان دانشگاه تهران بیانگر اعتبار مدرک ، عنوان پردیس/ دانشکده ذیربط بیانگر حوزه علمی و تخصصی دانشجو و ذکر دوره مجازی بیانگر شیوه آموزشی و نوع ارائه رشته است. عنوان و مقطع هر رشته مجازی دقیقا منطبق با عنوان همان رشته در دوره های حضوری ولی با قید عبارت آموزشهای الکترونیکی "مجازی" در متن دانشنامه فارغ التحصیلی است.


س. شرایط ثبت نام داوطلب دوره های یادگی0ری الکترونیکی در مقطع کارشناسی ارشد چیست؟
داوطلب بايد طبق مقررات وزارت علوم، تحقيقات و فناوري منعي جهت ادامه تحصيل در دانشگاه‌هاي كشورنداشته باشد.داوطلب دوره‌هاي كارشناسي‌ارشد هنگام ثبت نام الکترونيکی، بايد داراي مدرك كارشناسي مورد تاييد وزارت علوم تحقيقات و فناوری باشد. 

س. آیا امکان انتقال و یا تغییر رشته در دوره های یادگیری الکترونیکی وجود دارد؟
ج. براي دانشجويان دوره‌هاي الکترونیکی، امكان انتقال و تغيير رشته وجود ندارد.
 
س. آيا امکان تحصيل همزمان در دوره های یادگیری الکترونیکی وجود دارد؟

ج. خیر- تحصيل همزمان در دو رشته مجازي يا يک رشته الکترونیکی و يک رشته حضوري امکان پذير نيست

س. نحوه برگزاری دوره تحصیلی چگونه است؟

ج. کلیه محتواهای آموزشی و فعالیت های درسی(از قبیل پرسش و و پاسخ های درسی، تمرین و پروژه، آزمون های آنلاین) از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران به آدرس elearn.ut.ac.ir ارائه می شود. 

س. آيا آزمونهاي دوره‌هاي ارائه شده به صورت الكترونيكي (غير حضوري) برگزار مي‌شود؟ 
ج. در حال حاضر آزمونهاي مياني (Quiz) در طول ترم به صورت الكترونيكي برگزار مي‌شود، اما به منظور ارزيابي دقيق تر فراگيران، آزمون پايان ترم به صورت حضوري در محل دانشگاه تهران ( دانشکده / پردیس) برگزار مي شود.

 

س. ارزش مدرک دوره های یادگیری الکترونیکی به چه میزان است؟
ج. مدرک کارشناسی ارشد به روش الکترونیکي مورد تأیید آموزش عالی بوده و امکان ادامه تحصیل در مقطع بعدی وجود دارد و نیز مورد تأیید سازمان امور استخدامی می باشد.

 

س. تعداد جلسات کلاس هر درس چقدر است ؟ 
ج‌. درس هایی که محتوای الکترونیکی تولید شده دارند کلاس های الکترونیکی فقط به صورت رفع اشکال(حداکثر 4 جلسه در طول ترم) برگزار می شود و درس هایی که محتوای الکترونیکی تولید شده ندارند کلاسهای الکترونیکی بسته به رشته های تحصیلی، بین 12 تا 16 جلسه در ترم برگزار می‌شود .(شرایط برگزاری هر درس اول ترم توسط استاد مربوطه ارائه خواهد شد)

 

س. امکانات مورد نیاز برای شرکت در کلاسهای الکترونیکی چیست ؟
ج. سخت افزار: رایانه و یا لپ تاپ، هدست و یا میکروفن
شبکه: اتصال اینترنت با سرعت 512k و یا بهتر و امکان دانلود حداقل 4G در ماه برای دانلود فیلمهای ضبط شده از کلاسها (امکان دانلود نامحدود بهترین حالت ممکن است که در بسیاری از نقاط توسط شرکت مخابرات ارائه می‌شود).
 

س. نحوه برگزاری کلاس های درسی به چه صورت است ؟
ج. در هر ترم، پس از ثبت نام و انتخاب واحد، برنامه درسی، روز و ساعت درس بر روی سایت به دانشجویان اعلام می‌شود که دانشجویان گرامی بایستی در روز و ساعت اعلام شده در سایت درسی توسط نام کاربری و رمز خودشان وارد شده و در کلاس حضور یابند، و بطور همزمان با استاد در ارتباط باشند، صدا و تصویر استاد و مطالب ارائه شده توسط وی را ملاحظه نمایند و چنانچه سؤالی داشتند همان موقع سؤال را مطرح نمایند تا توسط استاد پاسخ داده شود. در طول ترم تحصیلی آرشیو کلاس های درسی به صورت صوتی و صوتی-تصویری در اختیار دانشجویان قرار می گیرد .


تصویر ذیل محیط کلاس را نشان می‌دهد:

 

در گوشه سمت راست بالای مانیتور تصویر استاد توسط وب کم به نمایش در می‌آید، در ذیل آن فهرست دانشجویان حاضر در کلاس نمایان شده، در پایین مانیتور پنجره چت وجود دارد که دانشجویان سؤالات خود را مطرح می‌کنند و در قسمت وسط (اصلی) وایت برد استاد است که مطالب درس نمایش داده می‌شود. تمام وقایع کلاس ضبط می‌شود که دانشجویان علاوه بر استفاده آنلاین، می‌توانند بعد از کلاس، فیلم ضبط شده را دانلود نموده و بارها مرور نمایند.

 س. از آنجا که کارمند هستم آیا کلاسها در خارج از وقت اداری برگزار می‌شود؟
ج. خیر. علی رغم اینکه تمام تلاش این است که بیشترین تعداد کلاسها در بعد از ظهر باشد، ، لذا برخی از کلاسها صبح و تعدادی نیز بعداز ظهر برگزار خواهد شد.

 

 

Copyright © 2012 Apycom jQuery Menus